המשמעות של תחושת שריפה בכפות הרגליים

סובלים מתחושת בעירה בכפות הרגליים? דעו שמדובר בתופעה נפוצה ממנה סובלים אנשים רבים ואשר יכולה לנבוע ממגוון סיבות. לכן במקרה של כפות רגליים שורפות, טיפול מתאים דרוש קודם כל לאבחן את מקור הבעיה.

 

סיבות שונות לחום וכאבים ברגליים

תחושה של שריפה בכפות הרגליים יכולה לנבוע מנסיבות רבות ומגוונות, כפי שניתן לראות בדוגמאות הבאות:

 

  • כפות רגליים חמות ושורפות יכולות להיות תוצאה של מזג אוויר חם ולבישת גרביים יותר מידי לחות שספוגות בזיעה, וחיכוך של הגרב עם כפות הרגליים. מהמצב יכולים לסבול למשל חיילים קרביים או אנשים שרצים למרחקים, וניתן לפתור אותה על ידי בחירה בגרביים מחומרים טבעיים, ללא רכיבים סינטטיים, והחלפה תדירה של זוגות גרביים, אם צריך גם יותר מפעם ביום.
  • חום בכפות הרגליים יכול גם לקרות בגלל נעליים יותר מידי צמודות שלוחצות על כפות הרגליים, בייחוד אם מרבים לעמוד עם נעליים אלו. את הבעיה ניתן לפתור על ידי החלפת זוג נעליים.
  • שריפה בכפות הרגליים וכאבים עלולה גם להיווצר עקב אלרגיה לחומרים שיש בגרביים או בנעליים.
  • תחושת שריפה ברגליים יכולה לקרות עקב שילוב של עודף משקל ועמידה ממושכת, מצב הגורם לעומס יתר על הרגליים הסובלות ממתח יתר על רצועות קשת כף הרגל ושל הרקמות הסובבות אותה, וגורם לתחושה של כאבים ושריפה.
  • חום וכאבים ברגליים מאפיינים אנשים הסובלים מסוכרת, בעיה המכונה בשפה המקצועית נוירופתיה. לא אחת תחושת שריפה, עקצוץ וכאבים בכפות רגליים מהווה עדות מקדימה להתפתחות של סוכרת. במקרים אלו יש להימנע מנעליים סגורות, לעשות שימוש במדרסים אורטופדיים מתאימים ולבדוק את מצב כפות הרגליים מידי יום.
  • חום בכף הרגל יכול גם להעיד על בעיות שונות במחזור הדם, עם תחושות של צריבה, התכווצות בכף הרגל, תחושות של נימול, כאבים או חוסר תחושה בכפות הרגליים.
  • צריבה בכפות רגליים יכולה גם לנבוע מחשיפה ממושכת לטמפרטורות נמוכות, ללא הגנה וכיסוי מתאימים לכפות הרגליים. המצב מלווה בתחושות של כאבים, נימולות, עקצוצים וכאבים.
  • ישנם מקרים בהם זיהום פטרייתי שאינו מטופל כראוי מוביל לתחושות של צריבה, בייחוד בחלק התחתון של כף הרגל.
  • כאבים ושריפה בכף הרגל יכולים גם לנבוע מחוסר בוויטמינים, בייחוד כאלו השייכים לקבוצת בי.
  • גם הפרעות נוירולוגיות של עצבים לכודים עלולות לגרום לכאבים בכפות רגליים ולתחושות של צריבה ודקירות.
  • יש לדעת כי גם צריכה מוגזמת של אלכוהול יכולה להוביל לתחושת צריבה בכפות הרגליים, עקב התרחבות של כלי הדם ועליה ברמת זרימת הדם.

 

כפות רגליים שורפות טיפול

במקרים של כפות רגליים שורפות, טיפול מתאים עבורם נקבע על ידי הרופא המטפל בהתאם לאבחון מקור הבעיה. כך למשל, פתרונות זמינים לבעיה יכולים להיות החלפה של גרביים, סגירה נכונה והדוקה של שרוכים, וכן החלפת נעליים בנעלי נוחות אורטופדיות עם אזור מוגבה לבהונות, עם סוליה יותר קשיחה ועם מדרסים שתומכים בכך הרגל. כמו כן יתכנו מקרים בהם יהיה צורך בטיפולי פיזיותרפיה שונים כמו טיפולי איימקס או אולטרא סאונד, וכן קיימים מצבים בהם יש צורך בזריקות, ובמקרים בהם אין ברירה יהיה צורך בהתערבות כירורגית. במידה ומדובר בבעיה אורתופדית, לא אחת מדרסים איכותיים כפי שמציעים במכון מדרסים יכולים לפתור את הבעיה.

 

הזמנת מדרסים לצריבה בכפות רגליים

להזמנת מדרסים איכותיים לבעיית שריפה בכפות רגליים אונליין ישירות דרך האתר של מדרסים לחצו כאן. כמו כן לקבלת עוד מידע בנושא צרו קשר עם חברת מדרסים בטלפון 055-688-0354.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן שאלון