סוגי פגיעות נפוצות בקרסול וכיצד לטפל בהן

הקרסול בכף הרגל מהווה את המפרק שתומך במשקל הגוף כולו וככזה נושא עומס רב. המאפיינים שלו הופכים אותו לפגיעים ואכן יש לא מעט פגיעות שקורות בקרסול. חלק מהפגיעות ניתנות לטיפול, בעוד שחלק לא ממש ולכן חשוב מאד להקפיד על שמירה על כף הרגל ומפרק הקרסול בפרט. חשוב לא פחות להקפיד ללכת בצורה זהירה ומודעת ומעל הכל לוודא שהנעלים שלנו הן אכן נעלי נוחות שמתאימים לנו, ובאמת נוחות לנו בשלל השימושים שלהן.

נפיחות בקרסול היא אחת התופעות השכיחות והנפוצות יותר של פגיעות הקרסול השונות, ויחסית לכלל הפגיעות היא גם הקלה ביותר לטיפול. עם זאת, נפיחות היא הרבה פעמים אינדיקציה לבעיה אחרת ולכן בכל הופעה של נפיחות לאורך זמן שהוא מעבר לכמה שעות או כמה ימים עם מגמת ירידה, מחייבת בירור מעמיק אצל רופא מומחה.

 

נפיחות בקרסול הרגל

 

קרסול נפוח הוא הרבה פעמים אינדיקציה לנקע בקרסול. רגל נפוחה בקרסול אינה נותנת אינדיקציה לסוג הפגיעה, כך שאי אפשר לדעת מתוך גודל הנפיחות על אופי הפגיעה ובאם מדובר על נקע, שבר או קרע ברצועה. מאחר ואין אינדיקציה על פי גודל הנפיחות עצמו, קרסול נפוח ואדום הוא מופע שצריך להיבדק על ידי רופא ואסור להזניחו וגם במקרים של קרסול נפוח ללא כאבים חשוב לשלול חשדות חמורים יותר.

גורמים נוספים שיכולים להוות מקור של נפיחות בקרסול עם כאבים או ללא הם בצקות, מחלה ראומטית, עודפי נתרן, תזונה, הריון, גאוט, עומס על המפרק ועוד.

 

במרבית המקרים של אבחון דלקת בקרסול נפיחות תהיה התסמין העיקרי ומעבר לאנטיביוטיקה במידת הצורך, הטיפול לרוב יהיה מנוחה, הרמת הקרסול ושינוי תזונתי.


הורדת נפיחות בקרסול

איך בכל זאת אפשר להוריד נפיחות בקרסוליים? במידה ומדובר על נפיחות שגרתית שנובעת מעומסים, עמידה ממושכת או אפילו בצקות, ניתן להסתייע בקרם שיוכל לתמוך בהורדת הנפיחות. 


משחה להורדת נפיחות בקרסול אמנם לא תמנע את היווצרות הנפיחות, אבל היא תסייע להפחית אותה כמו גם את תחושת הגודל שמתלווה אליה. כאשר הנפיחות מלווה בכאבים הפחתת הנפיחות בזכות המשחה תהיה מלווה גם בהפחתה של הכאב.

למריחת המשחה מומלץ להוסיף עיסוי, בין אם העיסוי נעשה על ידי מישהו נוסף שמסייע ובין אם זה עיסוי עצמי. העיסוי יאפשר להספיג את המשחה ובכך לזרז את תחילת השפעתה, אך בנוסף לכך, עצם העיסוי עצמו יתרום משמעותית לתחושה הכללית. העיסוי ישפר את זרימת הדם למקום, מה שישפר את פינוי הנוזלים ויסיע להפחית את הכאב ואת הנפיחות שהצטברה. משחות להפחתת נפיחות בקרסוליים הן לרוב משחות שנמכרות מעבר לדלפק ואינן דורשות במרשם רופא. עם זאת, חשוב לקרוא את התוויות המשחה ולהיצמד להנחיות היצרן כפי שהן מופיעות בעלון לצרכן שמגיע עם האריזה של המשחה. 

חשוב לוודא שמשטח הדריכה נוח ולא מהווה גורם סיכון, זאת אומרת שהנעליים יהיו נוחות ומתאימות ושיעשה שימוש במדרסים מותאמים אישית, בפרט אם יש בהם צורך. לעיתים קרובות מדובר על גורם בעל השפעה ניכרת ופתרון שלו מוביל לפתרון של בעייתה נפיחות בקרסוליים.

לקבלת מידע נוסף ולסיוע בבחירת הפתרון הטוב ביותר צלצלו לטלפון מספר 055-6880354.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן שאלון