דלקת גיד אכילס

תיאור

גיד האכילס הוא הגיד הגדול ביותר מבין הגידים בגוף האדם, הממוקם בחלקה האחורי של כף הרגל ומחבר בין שריר הסובך (שרירי התאומים) לעצם העקב. בעזרת גיד האכילס, השרירים מניעים את כף הרגל והקרסול מטה כנגד הקרקע לשם הליכה, ריצה או קפיצה. לכן, גיד האכילס סופג עומסים כבדים בעת פעולות אלו כתוצאה מנשיאת כל משקל הגוף ונוטה לפציעות ודלקות, לרוב בקרב ספורטאים, אך לא רק.

דלקת בגיד האכילס (Achilles Tendonitis) זהו מצב בו מתרחש תהליך דלקתי בגיד המלווה בכאב חד או צורב מעל העקב, קושי בתנועה ולעיתים נפיחות. הדלקת מוחמרת בעת פעילויות הלוחצות שוב ושוב על הגיד.
חשוב לטפל ולא להזניח מקרה של דלקת גיד האכילס, שכן המצב עלול להחמיר לגדי קרע בגיד.

דלקת בגיד אכילס היא פציעה קשה לטיפול במיוחד אצל ספורטאים בשל רמת הפעילות הגבוהה שלהם וחוסר הרצון להפסיק או להאט את האימונים. אנשים הסובלים מדלקת בגיד אכילס לעיתים קרובות מתלוננים כי צעדיהם הראשונים מהמיטה בבוקר או לאחר זמן ממושך של ישיבה, הם כואבים ביותר. כאב זה לעתים קרובות פוחת עם פעילות.

גורמים

ישנם מספר גורמים העלולים לגרום לדלקת בגיד אכילס.
הסיבה השכיחה ביותר היא פרונציית יתר. פרונציית יתר מתרחשת בעת הליכה, כאשר הקשת קורסת בעת נשיאת משקל הגוף ומוסיפה מתח על גיד האכילס.
גורמים נוספים המובילים לדלקת בגיד אכילס הם בחירה לא נכונה של נעליים, מתיחות לא מספקות לפני עיסוק בפעילות גופנית, גיד אכילס קצר, טראומה ישירה (פגיעה) בגיד ועיוות בעצם העקב.

טיפול ומניעה

ספורטאים, בעיקר כאלו העוסקים בריצה, צריכים לשלב תוכנית מתיחות יסודית לחימום נכון של השרירים לפני הפעילות הגופנית. עליהם להקטין את מרחק ההליכה או הריצה שלהם, לקרר באמצעות קרח את אזור גיד האכילס לאחר הפעילות ולהימנע כמה שיותר מפעילות גופנית בעלייה.
לספורטאים מומלץ להשתמש במדרסים בולמי זעזועים התומכים באזור העקב לשם הרמת העקב מעט בכדי להפחית לחץ על גיד האכילס.

אולי יעניין אותכם לדעת מה זה מדרסים ביו מכניים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן שאלון