מהי אצבע פטישית ברגל וכיצד לטפל בה?

כפות הרגליים שלנו מהוות את השורש הפיזי שמאפשר לנו אחיזה בקרקע ותנועה עליה. בכף הרגל בלבד יש יותר עצמות מבכל גפה אחרת והן שונות במבנה שלהן אחת מהשנייה, כך שיש קבוצות שונות של עצמות ותנועות מורכבות שמתקיימות ביניהן על מנת לאפשר יציבות מלאה, בלימת זעזועים, תנועה מלאה, נוחות והעדר כאב.

כף הרגל שקטנה באופן משמעותי מהגוף כולו מספקת את הבסיס היחיד לאדם ומעצם גודלה והמבנה שלה- חשופה לפגיעות שונות. גורמים שונים עלולים לפגוע בשלמות כף הרגל, ביציבה מלאה ואיזון בחלוקת העומסים, כמו גם בתפקוד המלא שלה. אחת מהתחלואות הנפוצות בכפות הרגליים היא בוהן פטישית שמופיעה לרוב בכמה בהונות ולא רק באחת. בעיקר לאורך זמן.

אצבעות עקומות ברגליים או בשמה הנוסף- אצבע פטיש היא תופעה שנובעת מכמה גורמים ויש לה כמה סוגי טיפול שמותאמים בעיקר על פי רמת ההתקדמות של הבעיה.

אצבע פטישית ברגל גורמים

יש כמה גורמים מרכזיים שמובילים להיווצרות של אצבע פטישית. אצבע פטישית היא בעצם מצב שבו אצבעות הרגליים מתקפלות באופן שבו בדרך כלל מפרק האצבע בולט כלפי מעלה ובכך נפגעת האחיזה המלאה שיש לכף הרגל בקרקע. בהינתן בעיה קיימת של קיפול אצבעות הרגליים וללא טיפול הולם, במשך הזמן תיתכן עלייה של בוהן אחת על בוהן אחרת שסמוכה אליה ובכך תיווצר פגיעה גם במסרק הרגל ולא רק במפרקי אצבעות כף הרגל בלבד.

הגורם אולי הנפוץ ביותר של רגל פטיש הוא בנעליים לא נוחות ושאינן מתאימות, בפרט נעלי עקב ונעליים עם שפיץ בקצה. מבנה השפיץ תוחם את אצבעות כף הרגל שצריכות להיות פרוסות וסוחט אותן לתוך מבנה שלא מאפשר להן תקפדו מלא. לאורך זמן, האצבעות מתקפלות כלפי מעלה כתוצאה מתחימה זאת. נעלי עקב ונעלי שפיץ מהווים את אחד מהגורמים העיקריים והמרכזיים ביותר להיווצרות הבעיה והמודעות לכך יכולה בהחלט למנוע את היווצרותה. גורמים נוספים שעלולים לדרוש יישור אצבעות רגליים הן מחלות ראומטיות וסוכרת שפוגעת במפרקים, בעיקר במצבים שבהם היא לא מנוהלת כהלכה. גם טיפולי השתלות שיניים הם לא מומלצים לוחים בסוכרת וסיכויי ההצלחה שלהם נמוכים.

אצבע פטישית ברגל טיפול

בכל אשר נוגע אל אצבע פטישית טיפול טיפול נחלק לשניים- טיפול שמרני וטיפול כירורגי. הטיפול השמרני תפקידו להקל על תסמיני הבעיה ולעצור את ההתקדמות שלה ואילו הטיפול הכירורגי מנסה לטפל בבעיה ולקרב את המצב הנוכחי עד כמה שניתן למצב הבריא שהיה לפני הפגיעה.


ניתוח באצבעות הרגליים הוא פרוצדורה מומלצת בפרט כאשר מדובר על בעיה שנמצאת בשלבים הראשונים שלה יחסית. אז הניתוח יהיה גם פחות מורכב וזמן ההחלמה ממנו לא יהיה ארוך מדי. בשלבים מתקדמים יותר בפרט כאשר יש כבר פגיעה גם במסרק של הרגל, הניתוח הופך למורכב ועשוי להיות רחב יותר מהאצבעות והרצועות, ולהגיע גם אל המסרק וגם תהליך ההחלמה מורכב וארוך יותר.

במהלך הניתוח עצמו בעצם לא באמת מחזירים את מלוא טווח התנועה אלא משייפים את העצמות במטרה להחזיר את הצורה למבנה הקודם שלה. 

אבחון וטיפול מוקדם הוא חיוני על מנת לספק את המענה הראוי והטוב ביותר ומניעה היא כמובן אם כל התרופות. לקבלת מידע נוסף על פתרונות לטיפול אנא צלצלו לטלפון מספר 055-6880354 ונשמח לעמוד לרשותכם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן שאלון